lørdag 17. april 2010

First obsession?

Har akkurat vært hos min storesøster og fått igjen en pose full av det som i flere år var en stor skatt... Flere bøker fra serien Bobsey-barna! Har flere stående hjemme på barndomsrommet, ah the memories! (skjønt jeg kan ikke huske så mye fra bøkene...)


Da jeg begynte å lese bøker selv, oppdaget jeg min mor og eldre søsters Bobsey barna bøker. Det endte med at jeg i forkant av hver bursdag sendte en liste med bare tall til onkelen og tanten min i Trondheim, med beskjed  om at jeg ønsket meg bøkene om Bobsey-barna med tilsvarende nr i serien. Og til hver bursdag kom ei bok eller to! Strålende fornøyd hver gang!


Og når jeg ble stor, så skulle jeg selv ha to sett med tvillinger, begge par skulle bestå av en gutt og ei jente, akkurat sånn som Bobseybarna! Kjempemorsomt å se igjen diverse cover! 
Fant også en gulltoppbok og noen Lykkebarnabøker, men de fikk aldri noen særlig oppmerksomhet...







.

2 kommentarer:

  1. Vet du Tove,akkurat de bøkene der har jeg fra min egen barndom.Bobseybarna og Lykkebarna var helt topp!!
    Så du fikk på plass sofaene!Er du i nyleiligheten nå?Eller er du i Leks....?

    SvarSlett
  2. Ja, fantastiske bøker var det. Har du de ennå? Du kan godt få de lykkebarna-bøkene om du vil, likte de aldri og har bare de tre som er avbildet...
    Har henta sofaene, men manglet bærehjelp og må derfor ta det idag. Så nå har jeg akkurat tilbringt en herlig natt på pikerommet og fått servert frokost av min kjære far=)

    SvarSlett