mandag 5. april 2010

Påskerapport

Som sagt så mange før: DET er lite som matcher det å komme hjem etter ferie! Å sove i sin egen seng og rote akkurat sånn som det passer seg uten å tenke på andre.
Etter årets påskeferie har jeg fått noen nye viktige lærdommer:
* Singellivet passer meg best, for det å dele rom med noen andre pustende vesener ødelegger den dyrebare skjønnhetssøvnen min (iallefall når vedkommende snakker i søvne, snorker og og snur seg 90`grader ca 120 ganger om natta! ). Beklager kjære foreldre, søsken og venner med barn og eller kjærester; men der må dere smøre dere nok en gang med mye mer tolmodighet =D
* Hjertet mitt har det best i hjemlige og rolige omgivelse: ikke i nærheten av 9åringer som elsker BØh!-leken døgnet rundt... Itj nå relaxing jo!
* Yatzi er gøy bare en viss antall ganger...
* Gult er IKKE kult! (dette må fremdeles læres hvert år...).

Når det er nevnt,  så er det ingenting som gir mer happiness enn å
* Bli vekt vær morgen med " God morn Tante!"
* Få ta del i en supersonisk glad niårings første RBKkamp (beklager, litt mye disneychanneltitting).
* Kunne ane at det er håp for at tenåringsevøer kan bli voksne mennesker med sunn fornuft en dag...
* Få æren av å lese nattahistorie hver kveld!
* Alle klemmene og kosen
* Hjemmelaga mat
* Og ikke minst treffe igjen mennesker som man er glad i, men som man på grunn av landets geografi, treffes så alt for sjeldent.

Ei herlig påske er over, og jeg gleder  meg virkelig til å ta fatt på jobb og skole igjen! Kanskje ikke så rart når jobben innebærer å leke og skolen spennende historie... Håper alle har hatt ei fin påske!

2 kommentarer: